Sunday, March 01, 2009

ALAM M. NASIR....Benar-benar memukau....





Tanggal 27 Februari 2008, Jumaat merupakan antara tarikh yang tidak dapat dilupakan bagi peminat seniman M. Nasir termasuk saya sendiri. Bertolak jam 5.30 petang dan tiba ke Istana Budaya jam 7.00 malam. Bertolak awal untuk mendapat tempat parking kereta yang berdekatan dengan Istana Budaya. Memang hebat dan bertenaga.....saya seolah berada didalam alam m nasir ketika dia menyanyikan lagu-lagunya..saya selami setiap bait lagu yang digarap bersama melodinya.. sungguh indah sekali....saya seperti mahu menjerit supaya m nasir terus menyanyi tanpa henti..kalau boleh tak perlu break 15minit dan dia pun tak perlu bercakap..hanya menyanyi sambil menari tenggong mengikut rentak alunan muziknya....lagu mentera semerah padi, keroncong utk ana,ada,suatu masa,phonex bangkit dari abu,apokalips..mmg ditunggu2....dan petikan gitar untuk lagu suatu masa....betul2 buat saya tergamam dan sama2 dibuai perasaan...tahniah m nasir dan semua yang terlibat......harap dapat berjumpa lagi next concert....

2 comments:

  1. eleh..ngampule tu...tapi tahniah jugalah dari saya

    ReplyDelete
  2. Tak lah ngampu, saya cuma share experience apa yang saya rasa...kalau ngampu pun tak dapat apa.Hu..huuu....

    ReplyDelete